Stukken huidig seizoen

In het voorjaar van 2019 brengen de toneelverenigingen ODI uit Noordwijkerhout en H.T.I.O.S. uit Noordwijk gezamelijk de volgende komedie ten tonele:

De erfenis van tante Bella

De tante van Berend en Albert is overleden. Berend en Albert hebben hier niet zo erg om gerouwd, want een band met tante Bella hadden ze niet. Sterker nog, eigenlijk zijn ze zelfs wel blij met haar overlijden, want ze hebben nu immers een erfenis! En de erfenis bestaat uit een ietwat verpauperde beautysalon. Berend is er van overtuigd, dat de beautysalon met een likje verf en wat kleine aanpassingen voor goud geld te verkopen is. Maar is dit allemaal wel zo’n goed plan? Immers tot de verkoop moet de beautysalon natuurlijk wel gewoon doordraaien en dan is er wel personeel nodig. En dat is niet het enige probleem waar de beide heren mee te kampen hebben, want zo’n gemakkelijk klantenbestand had tante Bella nu ook weer niet. Trouwens, zijn de beide heren wel de
enige erfgenamen?
Al met al problemen genoeg die de meest absurde situaties veroorzaken in deze geweldige klucht met een waterval aan grappen waarmee het publiek bedolven wordt.

lees verder,,,

Begin 2019 spelen wij voor kinderen en hun familie

'T MAGALLESKRUID

Prinses Romelia is ten einde raad. Haar moeder Galande wil hun paleis verkopen, omdat de stapel rekeningen haar boven het hoofd groeit. Romelia bedenkt allerlei plannetjes om haar huis te behouden. Ze wil zelfs gaan werken voor haar brood. Maar ja, volgens haar moeder werken prinsessen niet. Van haar omgeving hoeft ze geen steun te verwachten. Vader Morvik is meer geïnteresseerd in z’n pilletjes en poedertjes en tante Lamilla is de hele dag verdiept in haar puzzelboekjes. Als de eerste kopers Alrijkon XXIII en z’n assistente Exacta arriveren, heeft Romelia hen snel door: die zijn niet helemaal pluis. Haar dapperheid moet ze helaas duur bekopen. Ze wordt onzichtbaar getoverd! Natuurlijk komt alles aan het eind helemaal goed en blijkt Morvik zelfs minder onnozel dan hij lijkt, zodat Romelia haar zin krijgt en in het paleis kan blijven wonen.

Lees verder...

Dit najaar speelt ODI het komische stuk

'T is BINGO op de camping

t is bingo op de camping logoHet stuk speelt zich af op de camping. Jos gaat tegen wil en dank met zijn vrouw Ina mee naar de camping. Hij vindt het geen kamperen, maar kramperen. Dat laat hij dan ook goed merken. Hij moppert op alles en iedereen. Het is hem helemaal niets waard, want hij had liever in een hotel gezeten. Ook de buren vind hij drie keer niks. Ze lijken wel niet goed wijs.
Wie neemt er nou een cavia mee op vakantie? Die cavia krijgt achteraf nog een lang staartje. Ook komen er diverse bezoekers langs, zowel voor Jos en zijn vrouw, als voor de buren. Zitten ze wel in de goede caravan? En waar is die cavia toch gebleven? Het bezoek wordt dan ook niet op prijs gesteld. Het is nu eenmaal zo:”Wat je zaait zul je oogsten” en dat doet Jos dan ook!

2018 11 Crew

Rolverdeling

Jos - Hans van Gijlswijk
Ina - Helma van der Lans