Stukken huidig seizoen

Over Ons lijk!

Wee uw gebeente, als u ooit de familie van Lijk tegenkomt. Bij deze familie zit namelijk een behoorlijke steek los. Allemaal hebben zij hun duistere eigenaardigheden. Ze zijn gevaarlijk, boosaardig en onderling vechten ze elkaar de tent uit. Maar als hun puissant rijke oom Claudius zijn laatste zucht slaakt, wrijft de familie in hun handjes. Eindelijk is het zo ver! Vol hebzucht spoeden zij zich naar Slot Lijkvreugd - het familiekasteel - om hun miljoenenerfenis te claimen.Daar worden zij opgewacht door een krokelende notaris, die hen liever ziet gaan dan komen. En ook het kasteelpersoneel is niet direcht blij met de komst van dit gestoorde gezelschap. De familie van Lijk, rekend zich rijk. Maar als een vreemde buikspreker op bezoek komt, zijn de poppen aan het dansen. Iedereen giert naar geld en de spanningen lopen hoog op.

Het duurt niet lang voordat het eerste slachtoffer valt... Sluipt er soms een moordenaar rond in het kasteel? Wat heeft dat mysterieuze gegil te betekenen? En zal de familie van Lijk accepteren dat hun erfenis verdampt? Hun antwoord is "Over Ons Lijk!" Deze komische triller met spanning en VEEL humor is een samenwerking met toneelvereniging H.T.I.O.S. uit Noordwijk.

Lees verder...

Spokenspektakel

In Schotland staat een oud kasteel, kasteel Duntulm, dat al jaren leeg staat. Daardoor wil de familie het kasteel verkopen en komt hun advocaat Hamstersteen naar het verlaten kasteel. Maar als er een geniepige koper, mevrouw Van Zwendel, opduikt, blijkt al snel dat het kasteel helemaal niet zo verlaten is als het lijkt. Er woont namelijk een spokengezin, de familie MacDonald, dat zeker niet van plan is te vertrekken. Als er dan ook nog slopers komen om het kasteel om te toveren in een hotel, moeten deze mensen natuurlijk weggejaagd worden, maar hoe doe je dat? En hoe doe je dat met een spokenkindje dat eerder schattig is dan eng en dat niet eens een muis kan laten schrikken. Als er ook nog spokenjagers bijgehaald worden dan is de chaos compleet. Zal het de spokenfamilie MacDonald lukken om kasteel Duntulm te beschermen? Of zal het kasteel omgetoverd worden tot luxe appartementen? je kunt het zien in het spannende toneelstuk Spokenspektakel. Adviesleefftijd 4 t/m 11 jaar.

Voor u spelen:
Gerda Prins-Nijssen, Trudy de Jong,
Lia Meerkerk, Lenka Steenstra, Hans de Jong
Annemieke Hoogeboom, Evelien Wentholt,
Tineke de Winter en Sandra Groot

Regie: Chantal Witteman
Auteur: Rob Maayen

Zaterdag 18 januari 2020  -  De Schelft
Zondag 19 januari  - De Schelft
Zaterdag 25 januari  - De Duinpan

Aanvang 14:00 uur
Zaal open om 13:30 uur

Kaarten zijn verkrijgbaar op de voorverkoopadressen of te reserveren op deze site.

Een moordweekend

Het is lachen geblazen met dit leuke blijspel. Vier dames en een heer hebben zich opgegeven voor een yogaweekend op een afgelegen boerderij. Het zijn de meest uiteenlopende types en het valt dan ook niet mee om een heel weekend met elkaar door te brengen. Wanneer dan één der cursisten op geheimzinnige wijze verdwijnt, de telefoon niet meer werkt en men allerlei angstige geluiden hoort, komt met nader tot elkaar. Zullen zij nog aan yoga toe komen?

Lees verder...