Het Oudste beroep

ODI EN HTIOS weer samen op de planken

Toneelvereniging HTIOS uit Noordwijk en ODI uit Noordwijkerhout spelen samen het komische toneelstuk met de titel “Het oudste beroep”, van auteur A. Terwisscha. Het stuk wordt gespeeld met een 9 man sterke cast, maar ook achter de schermen zijn er veel vrijwilligers bezig. De regie is in handen van Peter Kales. Over 4 weken is het zover. Heeft u al kaarten gereserveerd voor de voorstelling?

Het toneelstuk speelt zich af in een appartement wat gehuurd wordt door Mariska. Maar zij gebruikt haar woning als huis van plezier waar ze mannen ontvangen, wat uiteraard helemaal niet mag.

De huurbaas moet in verband met de leeftijd van het appartement een inventarisatie maken van eventuele gebreken. Als er meer dames in huis zijn dan alleen de huurster, ontstaat er een ingewikkelde situatie. Al helemaal als de regelmatige bezoekers van de dames over de vloer komen. Ook de aannemer en de elektricien die zijn ingehuurd door de huurbaas zorgen voor onverwachte situaties. En dan wil tot overmaat van ramp ook de moeder van Mariska er nog komen wonen, omdat ze uit elk bejaarden- en verzorgingstehuis wordt getrapt.

Het wordt een toneelspel met actie, een lach en verrassende situaties in drie bedrijven. De uitvoeringen zijn: Zaterdag 25 maart om 20.00 uur en zondag 26 maart om 14:00 uur in de tijdelijke Schelft. ODI verzorgt dan ook de catering in een gezellige ambiance. De week erna zijn er voorstellingen in de Muze op vrijdag 31 maart en zaterdag 1 april (geen grapje), de aanvang is dan 20:00 uur. Donateurs en sponsors gratis entree na reserveren, vrije kaartverkoop is € 10,- (voor de Schelft ook te koop bij Suzanne’s Feestshop en M-kappers). Informatie over reserveren en kaartverkoop: www.toneelverenigingodi.nl en www.toneelvereniginghtios.nl