over ons

een toneelstuk maak je niet zomaar.
hier gaat een hee team achter schuil.

Ons bestuur

Adry Beugelsdijk:

Nu 1,5 jaar voorzitter, ODI leren kennen als hechte familie. Taken: vergaderingen leiden, agenda en actiepuntenlijst in de gaten houden en externe contacten namens de vereniging.

Martien vd Poel

Is secretaris en zorgt tevens voor het leden- en donateurenbestand. Ook onderhoud Martien secretaris de contacten met de zusterverenigingen in de regio. Maar ook het bijhouden van het archief valt onder zijn taken, net als de coördinatie van P&P.

Jeroen Kortekaas

Doet als bestuurslid toneel het creatieve gedeelte zoals het aansturen van regisseurs, de leescommissie en de spelers indelen. Ook het organiseren (en soms ook geven van de) Masterclass hoort bij zijn taken. Jeroen is regelmatig zelf regisseur en doet ook de controle van andere producties van ODI.

Toneelzaken

Raimon Spigt

Verantwoordelijk voor de financiën. Het innen van sponsor-, donateurs- en ledenbijdrage ’s en het aanvragen van subsidies. Maar ook vooruitstrevend. Dit jaar introduceert hij de digitale kassa en pinnen

Kom bij ons team!

Het bestuur van ODI bestaat uit een leuke groep toegewijde mensen. Wil je graag deel uitmaken van dit team? dat kan want er is een leuk vacature vrijgekomen voor pers & publiciteit. dus schroom niet en reageer!!!

Het team van ODI bestaat verder uit:

Decor

Bouwt in samenspraak met de regie van het toneelstuk het decor en andere toneel-attributen.

De decorgroep bouwt het decor op in het theater voor de generale uitvoering en breekt het na afloop van de uitvoeringen weer af. Ook zorgen ze voor het vervoer van en naar de theaterlocatie en voor de opslag

Licht & geluid

Zijn onderdeel van de decorgroep. Ze lezen vooraf het toneelscript door, bekijken repetities en overleggen met de regie. Aan de hand van deze informatie wordt er een lichtplan gemaakt.

Bij de uitvoeringen is deze groep verantwoordelijk voor het aansluiten van alle apparatuur en de aansturing van het licht en geluid tijdens de voorstellingen.

Toneelspelers

Hebben meestal één rol per seizoen, maar kunnen ook een keer op de reservelijst staan. Spelen de leden zullen ook andere taken binnen de vereniging doen, zoals zaalwacht tijdens uitvoeringen en jaarprogrammaboekjes rondbrengen.

Voor minder ervaren leden organiseren zij tevens namens jaarlijks masterclasses om het spelen op de bühne onder de knie te krijgen.

Dit zijn onze werkgroepen

Grime

Zorgt voor de kleding, de haren en het aanbrengen van de benodigde schmink bij de toneelspelers. Effecten als ouder-maken, ogen die oplichten, mooie visagie, baarden en snorren, de grimeurs draaien hun hand er niet voor om.

Ze lezen vooraf het toneelscript door en bekijken een aantal repetities. Ze overleggen met de regie en spelers, hoe de spelers eruit komen te zien.

Leescomissie

Bestaat uit leden van de vereniging en de beoogde regisseurs van het komende toneelseizoen. Zij lezen verschillende toneelstukken door en zoeken hier stukken uit, die geschikt zouden kunnen zijn voor onze vereniging.

De mensen van de leescommissie hebben een goed voorstellingsvermogen en kunnen zien hoe een stuk van tekst tot leven komt. Afhankelijk van de beschikbaarheid van de spelende leden en hun voorkeuren, word gekeken welke stukken passen bij de rolbezetting.

Loterijcommissie

De Loterijcommissie regelt de lootjes die tijdens de voorstellingen verkocht worden en de bijbehorende prijzen.

Feestcommissie

Is voor interne activiteiten voor de leden. Zij organiseren bijvoorbeeld gezellige activiteiten voor ledenbinding, de seizoens-afsluiting en de nieuwjaarsreceptie.

Sponsorcommissie

Is verantwoordelijk voor het binnenhalen van nieuwe sponsors.

Beheerder Honk

Zorgt voor al de facetten van ons clubgebouw en de benodigdheden daar. Voor het onderhoud zal de decorgroep zorgen.

Beheerder Klus

Zorgt voor een warm welkom in de decor-werkruimte en een bakkie en iets te drinken daar.

Zaalcommissie

verdeelt de niet onder de regie vallende taken bij de uitvoeringen. Bijvoorbeeld de kaartverkoop, deurwacht, loterijverkopers, brandwacht en bij de senioren-uitvoering eventueel ook vervoer van en naar de zaal.

Nevenactiviteiten

Omvatten al de klussen en uitnodigingen buiten de reguliere voorstellingen. Hier spelen ODI leden een kleine sketch, schminken kinderen of doen andere activiteiten.

Lief & leed commissie

zorgt voor aandacht bij persoonlijke momenten van leden. Ze sturen een kaartje, een bloementje of een andere gepaste vorm van medeleven.